VAROVÁNÍ FIRMY LOWA PŘED FALEŠNÝMI E-SHOPY

NÁVOD PRO ZÁKAZNÍKY A PARTNERY
JAK POSTUPOVAT, POKUD NA PODEZŘELÝ OBCHOD NARAZÍME


Chceme našim zákazníkům zajistit co nejlepší zážitek z nakupování. Proto zde naleznete informace o tom, jak se vyvarovat podvedení falešnými obchody, jak je rozpoznat, a také pomocné návody pro řešení případů, kdy se s podvodem setkáte.

CO JSOU FALEŠNÉ OBCHODY?

Falešné obchody jsou podvodné internetové obchody, které předstírají, že nabízejí legitimní produkty nebo služby, ale ve skutečnosti dodávají falešné či méně kvalitní zboží nebo ve většině případů nedodávají objednané zboží vůbec.

JAK POZNAT FALEŠNÝ OBCHOD?

Existují určité známky, které mohou naznačovat, že daný obchod je falešný. Patří sem především:
– Nereálně nízké ceny
– Chybějící kontaktní informace, všeobecné obchodní podmínky, informace o ochraně dat a tiráž
– Chybějící šifrování SSL pro přenos dat nebo podivné názvy domén na webu
– Špatný pravopis a gramatika a žádné nebo málo zákaznických recenzí
– Vymyšlená nebo zkopírovaná loga ověřující pravost

Mnohé z falešných obchodů jsou navrženy tak, aby byly po velmi krátké době vypnuty. Propagují své webové adresy na Googlu nebo na sociálních sítích, jako je Facebook a Instagram, aby co nejrychleji získali co nejvíce návštěvníků. Jakmile se kdekoli objeví varování a špatné recenze, falešný obchod již není přístupný a podvodníci pro své účely využívají novou webovou adresu.

JAK SE MOHU CHRÁNIT PŘED FALEŠNÝMI OBCHODY?

Abychom se ochránili před falešnými obchody, doporučujeme našim zákazníkům, aby přijali následující opatření:

1 DŮKLADNĚ ZKONTROLUJTE WEBOVÉ STRÁNKY
Před nákupem je třeba web pečlivě zkontrolovat, zejména s ohledem na výše uvedené identifikační znaky
2 POUŽÍVEJTE JEN DŮVĚRYHODNÉ PLATEBNÍ METODY
Aby se minimalizovalo riziko podvodu, měly by být upřednostňovány zavedené a důvěryhodné platební metody. Falešné obchody obvykle nabízejí pouze platební metody, které zahrnují platbu předem.
3 PROVEĎTE VÝZKUM A SLEDUJTE RECENZE
Před nákupem prozkoumejte a hledejte recenze nebo zkušenosti jiných zákazníků, abyste si ověřili důvěryhodnost a pověst internetového obchodu. Přílišné slevy zní často lákavě, ale jsou silným náznakem podvodné nabídky.

HLÁŠENÍ FALEŠNÝCH OBCHODŮ
V případě odhalení potenciálního falešného obchodu jej prosím neprodleně nahlaste na fraud@lowa.de a/nebo na ochranu spotřebitele www.verbraucherzentrale.de/beschwerde.

CO DĚLAT, JSME-LI PODVEDENI FALEŠNÝM OBCHODEM

Pokud již byla objednávka zadána prostřednictvím falešného obchodu, existují pro zákazníky následující doporučené akce:
– Pokuste se získat své peníze zpět. Kontaktujte svou banku.
– Zdokumentujte veškerou e-mailovou korespondenci a pořiďte snímky obrazovky falešného online obchodu.
– Nahlaste incident místním úřadům. Uschovejte si vše, co dokumentuje vaši online objednávku z falešného obchodu. To zahrnuje e-maily o potvrzeních objednávek, kupní smlouvě nebo screenshotech. I tímto způsobem můžete přispět ke smazání falešných obchodů.

Bohužel se v současné době objevují případy podvodných webů, které se vydávají za internetové obchody LOWA. Tyto stránky se snažíme co nejdříve zablokovat. Nakupujte prosím pouze u oficiálních prodejců LOWA a internetových obchodů, které již znáte. Pro Vaší plnou informovanost zveřejňujeme na stránkách https://www.prosport.cz/znacky/lowa/prodejci/ všechny autorizované prodejce LOWA v ČR a SR.

Podezřelé případy podvodného jednání je možné kdykoli nahlásit na fraud@lowa.de.

CO PROTI FALEŠNÝM OBCHODŮM DĚLÁ LOWA?

Snažíme se podporovat naše zákazníky a partnery při rozpoznávání a ochraně proti falešným obchodům. To zahrnuje poskytování komunikačních materiálů, sdílení relevantních informací k vytvoření povědomí a nabízení pomoci při nahlašování falešných obchodů.

Jsme proaktivní při řešení všech typů falešných nabídek a úzce spolupracujeme s partnery a úřady, abychom našim zákazníkům a partnerům i nadále poskytovali co nejlepší zkušenost se značkou LOWA.