Atsko

Historie firmy ATSKO je svázána s výjimečnou osobností Kurta von Bessera, současného ředitele této společnosti. V roce 1970 Kurt von Besser ukončil vývoj a začal vyrábět deskové lyžařské vázání BESSER. V konkurenci Rudiho Gertsche a Richarda Spademana úspěšně obstál a v roce 1974 prodal již 280.000 párů tohoto vázání, což představovalo 27 % amerického trhu. V témže roce koupil maloobchodní síť sportovních prodejen A&T.

Ta v roce 1979 získala práva na reklamní předměty Coca Cola a McDonalds v průběhu letní olympiády 1980 v Moskvě. Po ruské invazi do Afghánistánu se americká vláda rozhodla olympiádu bojkotovat a v důsledku tohoto rozhodnutí musel řetězec A&T vyhlásit bankrot. Podařilo se ale prodat většinu zásob a v roce 1981 Kurt von Besser převzal výrobu a prodej přípravku na obuv Sno-Seal.

Společnost ATSKO byla založena, aby vytvořila pro Sno-Seal nové trhy . Sno-Seal byl vyvinut v roce 1933 Ome Daiberem jako ochrana kožených lyžařských bot proti vlhkosti. Když plastová lyžařská obuv kožené lyžařské boty vytlačila, bylo třeba pro Sno-Seal najít nové uplatnění. A právě Kurt von Besser věřil tomu, že pro Sno-Seal je vhodné odbytiště v oblasti myslivecké, vojenské a outdoorové obuvi.

ATSKO přestavilo úspěšně Sno-Seal v obecnějších aplikacích, včetně krasobruslařské obuvi. V současnosti je ATSKO je renomovaný americký výrobce pracích a impregnačních prostředků pro outdoorové, vojenské a myslivecké oděvy a prádlo a také velice žádaných prostředků pro údržbu outdoorové, pracovní, vojenské a myslivecké obuvi. Věnuje se rovněž inovacím všech produktů, zejména s ohledem na ochranu životního prostředí.

Na českém a slovenském trhu je firma ATSKO od roku 2016 exklusivně zastupována společností Prosport Praha s.r.o., která produkty ATSKO dodává do většiny outdoorových maloobchodních prodejen a armyshopů.