Nordisk

Kořeny společnosti NORDISK jsou spojeny se společností Nordisk Feather, která byla založena v roce 1901. Byla to první dánská společnost, která se specializovala na zpracování peří. Prodávala nejen peří, ale i peřiny, deky a polštáře, a postupně se na tomto poli stala významných světovým hráčem.

V roce 1967 byla založena dceřiná společnost Nordisk Freizeit, která se orientovala na výrobky pro pobyt v přírodě, zejména na vybavení pro karavaning. To dokládá i její tehdejší ochranná známka CARAVAN. Výrobky se značkou CARAVAN si vydobyly značnou popularitu nejen v Dánsku, ale i v Německu, Švédsku a Velké Británii, kde všude měla společnost své pobočky.

Opětovné sjednocení pod značku NORDISK nastalo se změnou vlastnických struktur v roce 1991. To bylo spojeno s rozhodnutím se plně věnovat produkci špičkového vybavení pro pobyt v přírodě pod značkou NORDISK. Značka CARAVAN byla nahrazena značkou GRAND CANYON s orientací na cenově atraktivní kempingové potřeby.

Dalším mezníkem byla v roce 2005 akvizice společnosti YETI GmbH. YETI byla německá společnost produkující špičkové péřové spací pytle a oblečení. Postupná integrace firmy YETI do řídících struktur koncernu NORDISK COMPANY A/S byla ukončena v roce 2020, kdy také končí výroba pod značkou YETI a veškeré péřové produkty koncernu NORDISK nesou značku Y (red Y).

Integrace vývojového oddělení firmy YETI do koncernu NORDISK přinesl i orientaci špičkových produktů NORDISK na oblast ultralehkého vybavení. Na tomto poli si NORDISK vydobyl řadu mezinárodních ocenění. Patří mezi významné producenty outdoorového vybavení a jeho výrobky najdete v celé Evropě a v Asii.

Přitom Nordisk nezapomíná ani na oblast společenské odpovědnosti (je aktivním členem iniciativy BSCI – The Business Social Compliance Initiative – pro sociální odpovědnost v celém dodavatelském řetězci) a nezapomíná ani na šetrný přístup k životnímu prostředí. Omezuje použití PVC ve výrobě, konkrétně snížení obsahu ftalátů ve výrobcích na nulu. Ve výrobě systematicky používá recyklované materiály, kdykoli to kvalitativní požadavky umožňují. Je signatářem závazku do roku 2030 dosáhnout nulové uhlíkové stopy (a také dalších 16ti globálních cílů pro lepší svět).