Y (červené Y)

Vznik značky Y připomíná začátky mnohých firem v tehdejším východním bloku. Zakladatel společnosti východoněmecký horolezec Bernd Exner začal šít péřové horolezecké oblečení a spací pytle v roce 1983, protože při plánování expedice nenašel odpovídající vybavení v omezené nabídce na trhu v bývalé NDR. Poněkud volnější ekonomické podmínky ve srovnání s okolními socialistickými zeměmi umožnily, že Exnerova firma mohla oficiálně existovat již v roce 1987 a v období do roku 1989 představovala naprostou špičku mezi výrobci sportovních potřeb s péřovou izolací v celém východním bloku.

Události roku 1989 umožnili raketový rozvoj firmy i registraci značky YETI. V roce 2000 Exnerova rodina prodává majoritní podíl společnosti Carl Breiding a syn, která v té době byla předním evropským zpracovatelem peří. Tak začala druhá etapa rozvoje firmy YETI GmbH. V roce 2003 se YETI stěhuje do nových prostor v bývalé textilce v Görlitz. Firma dále expanduje, ale nedostatek finančních prostředků přinutil společnost Breiding prodat firmu YETI dánskému holdingu NORDISK COMPANY A/S, který se v té době začíná orientovat na produkci hi-tech outdoorového vybavení.

Nástupem nového vedení na počátku roku 2005 začíná třetí etapa a také další rozvoj. Společnost YETI GmbH. se díky spojení tradice a kvality s  přístupem k moderním textilním technologiím dostává na přední místo mezi světovými výrobci spacích pytlů. Výrobky firmy YETI však nejsou jen špičkové spací pytle a vysoce technické péřové expediční oblečení, ale a v neposlední řadě i módní péřové oblečení. Není bez zajímavosti, že od roku 2010 právě volnočasové a módní péřové oblečení tvoří více jak 50% obratu firmy.

O výrazné a úspěšné orientaci firmy na inovace a soustavný vývoj svědčí mnohá ocenění (mnohokrát OUTDOOR INDUSTRY AWARD z veletrhu ve Friedrichshafenu za technická řešení, reddot design award za designová provedení) a pozitivní recenze z renomovaných outdoorových a módních časopisů. 

Je pochopitelné, že řídící orgány společnosti YETI GmbH. se postupně integrovaly do organizační struktury koncernu Nordisk a že veškeré péřové produkty NORDISK i YETI jsou plněny na výrobních linkách v Görlitz a Drážďanech. Součástí tohoto procesu bylo i přijetí jednotné vizuální identity v rámci celého holdingu. V roce 2020 bylo rozhodnuto opustit původní značku YETI a od tohoto roku se veškeré péřové produkty v rámci holdingu NORDISK (spací pytle, přikrývky, oblečení) označovat značkou červené Y (red Y).